Ongelma: Kuitti ei tulostu

Toimenpiteet/tarkistukset:

  • Onko kuittitulostimessa paperia.
  • Onko kuittitulostimen luukku raollaan? Sulje luukku ja yritä uudestaan.
  • Tarkista, että iPadin Asetuksissa Bluetooth on päällä ja Kassalaitteisto näkyy Omien laitteiden alla ja tila on "Yhteydessä" ("Connected")
  • Sulje OP Kassa sovellus painamalla iPadin Koti-painiketta kahdesti ja pyyhkäisemällä OP Kassa avoinna olevien sovellusten joukosta. Kirjaudu uudestaan OP Kassaan PIN koodillasi ja yritä tulostaa kuittia uudestaan (Tapahtumat näkymä -> Näytä kuitti -> Tulosta).
  • Mikäli ongelma alkoi, kun kuittitulostimeen lisättiin kuittipaperia, niin tarkista ettei edellisen kuittipaperin rulla jäänyt kuittitulostimeen.
  • Mikäli vika alkoi yllättäen ilman että kuittitulostimeen lisättiin paperia tai kuittitulostinta aukaistiin, niin kytke kassalaitteiston virtakytkimestä virta hetkeksi pois ja sen jälkeen takaisin päälle.

Ongelma: Kuitin tulostuslaatu on huono

Toimenpiteet/tarkistukset:

  • Mikäli vika alkoi yllättäen ilman että kuittitulostimeen lisättiin paperia tai kuittitulostinta aukaistiin, niin kytke kassalaitteiston virtakytkimestä virta hetkeksi pois ja sen jälkeen takaisin päälle.
  • Onko kuittipaperi oikein päin kuittitulostimessa. Ohje: Kuittipaperin lisäys.
  • Onko kuittipaperi oikeanlaista. Kuittipaperi
  • Indikoivatko kassalaitteiston LED merkkivalot jotain virhetilannetta. Kassalaitteiston LED valot
  • Onko kuittipaperi jumissa. Kuittipaperi tukoksen poistaminen

Ongelma: Tulostetuissa kuiteissa on toistuvia jälkiä / kohtia joissa tulostusjäljestä ei saa selvää

Toimenpiteet/tarkistukset:

  • Avaa kuittitulostin ja tarkista näkyykö kuittitulostimessa kuittipaperin palasia kuittipaperin alla mustassa rullassa. Mikäli ei näy, niin sulje luukku ja odota, että kuittitulostin työntää pienen palan paperia ulos. Toista tarkistus tämän jälkeen uudestaan - ja yritä tämän jälkeen kuitin tulostamista uudelleen.

Ongelma: Kuittitulostin ei sulkeudu

  • Onko kuittipaperirulla liian iso. Kuittipaperi
  • Onko kuittitulostimessa joitain esineitä jotka estävät sulkeutumisen.

Ongelma: Kuitissa näkyvät yhteystiedot ovat väärin

Kuitin tietojen muokkaamiseen pääsee kirjautumalla OP Kassaan PIN koodillasi ja valitsemalla Menu valikosta Asetukset -> Kuitin muokkaus.

Löysitkö etsimäsi vastauksen?