Uusi ominaisuus: Vakioasiakkaan seuranta

Kun asiakas käyttää pankki/luottokorttia ostotapahtuman yhteydessä, näet sovelluksen sisältä onko asiakas Uusi, Palaava vai Vakioasiakas.

Tunnistat asiakkaan ostotapahtuman yhteydessä, sekä voit seurata asiakkaiden jakaumaa sovelluksen sisällä olevasta tapahtumakalenterin päiväkohtaisesta myyntiraportista päivä –sekä viikkotasolla.

Ominaisuus on maksukorttipohjainen, eli jos sama asiakas käyttää uudessa maksutapahtumassa eri maksukorttia, luokitellaan hänet silti uudeksi asiakkaaksi.

Asiakas tunnistetaan Uudeksi, kun pankki/luottokortilla maksettava ostotapahtuma on ensimmäinen. Palaavaksi asiakas tunnistetaan, kun samalla kortilla on maksettu 2-5 ostotapahtumaa. Vakioasiakkaaksi asiakas tunnistetaan, kun ostotapahtumia samalla kortilla on 5 tai enemmän.

Asiakas on tunnistettavissa myös sähköpostiosoitteen perusteella, eli vaikka sama asiakas maksaisi eri korteilla, mutta kuitti on lähetetty samaan sähköpostiosoitteeseen myös aiemmin, tunnistetaan asiakas samaksi.

Käteismaksuissa Vakioasiakasominaisuus ei ole käytettävissä.

Löysitkö etsimäsi vastauksen?