Mikäli yhteys kassalaitteen ja iPadin välillä katkeaa usein/toistuvasti, eikä yhteys palaudu automaattisesti, niin tarkista seuraavat asiat:

  • Onko kassalaitteen / iPadin välittömässä läheisyydessä:
    - voimakkaita/useita virtalähteitä/jatkojohtoja
    - langattomia puhelimia, kaiuttimia tai muita langattomia laitteita (jotka toimivat 2,4 tai 5GHz taajuudella)
    - mikroaaltouuni
    - Langattoman verkon (WiFi) tukiasemaa
  • Onko kassalaitteen / iPadin /välissä:
    - edellä lueteltuja laitteita tai esteitä, kuten metallia, sementtiä, marmoria
  • Onko käyttämäsi OP Kassa sovellusversio uusin? Voit ladata uusimman version seuraamalla näitä ohjeita.
  • Onko kassalaitteen ohjelmistoversio uusin? Voit ladata uusimman version seuraamalla näitä ohjeita.

Tarkista myös onko auto-connect asetus päällä näitä ohjeita seuraamalla

Toimenpiteet/tarkistukset mikäli yhteys kassalaitteeseen ei palaudu:

  • Kassalaitteen visuaalinen tarkistus: kassalaitteen on virta päällä - sininen LED palaa yhtäjaksoisesti.
  • Tarkista, että kuittitulostimen luukku ei ole auki ja kuittitulostimessa on paperia.
  • Tarkistus OP Kassan Laitehallinnassa (Valikko -> Hallinta -> Laitehallinta):
    - Tarkista onko kassalaite (edelleen) käytössä - vihreä ympyrä tekstin "Kassalaite" vieressä vai onko ympyrä punainen kuten alla:
  • Mikäli ympyrä on punainen Suorita kassalaitteen käyttöönotto täppäämällä tekstiä "Kassalaite" ruudulla ja seuraamalla ohjeita iPadin ruudulta.
  • Mikäli ympyrä on vihreä, mutta kassalaitteeseen ei ole yhteyttä (kuitti ei tulostu, käteislipas ei aukea), Täppää kassalaitetta ruudulla (viivakoodinlukija, käteislipas tai kuittitulostin).
    - Valitse oikeasta yläkulmasta "Poista käytöstä".
    - Suorita kassalaitteeseen käyttöönotto uudestaan täppäämällä kassalaitetta ruudulla ja seuraamalla ohjeita.
  • Mikäli tämän jälkeen kassalaite ei ole edelleenkään yhteydessä (kuitti ei tulostu, käteislipas ei aukea), on iPad käynnistettävä uudelleen pitämällä iPadin virtapainiketta pohjassa hetken aikaa. Tämän jälkeen yhdistämistä yritetään uudelleen OP Kassan laitehallinnassa
  • Mikäli uudelleen yhdistäminen epäonnistuu tämänkin jälkeen, niin suorita kassalaitteen Bluetooth asetusten palautus alkuperäisiin arvoihin tätä ohjetta seuraamalla.
Löysitkö etsimäsi vastauksen?