Mitä palautus tarkoittaa? OP Kassassa palauttaminen tarkoittaa sitä, että asiakas palauttaa tuotteen ja saa ostoksesta rahan takaisin.

Mitä hyvitys tarkoittaa? Hyvityksessä palautetaan vain rahaa, ei tuotteita.

Voit palauttaa ja hyvittää kaikkia ostoksia Tapahtumat-näkymässä tai verkkokaupan tilauksia Tilaukset-näkymässä.

Tässä ohjeessa käsitellään: 

-Palauttaminen
-Hyvittäminen
-Verkkokauppatilausten palauttaminen
-Verkkokauppatilausten hyvittäminen

1. Jos asiakas haluaa palauttaa tuotteen tai hyvitystä ostoksesta, avaa valikko ja Tapahtumat.

2.Voit etsiä tapahtumaa turkoosin palkin kohdalla olevalla Etsi tapahtumaa -kentällä. Voit hakea ostosta kuitti- tai tilausnumeron ja päivämäärän mukaan.

3. Valitse ostos avautuvasta listasta, jolloin avautuvat Tapahtuman tiedot.

4. Jos asiakas palauttaa tuotteita, valitse Palauta.

  

5. Valitse palautettavat tuotteet. Paina sen jälkeen Palauta.

6. Valitse tämän jälkeen palautuspaikka. Voit palauttaa hyväkuntoisen tuotteen takaisin varastoon myytäväksi tai rikkoutuneen hävikkiin.

7. Hyvitä asiakkaalle ostosumma ja anna kuitti palautuksesta. Voit lähettää asiakkaalle kuitin myös sähköpostiin.

Hyvittäminen

1. Jos asiakas haluaa hyvitystä ostoksesta, avaa valikko ja Tapahtumat.

2. Voit etsiä tapahtumaa turkoosin palkin kohdalla olevan Etsi tapahtumaa -kentän avulla. Voit hakea ostosta kuitti- tai tilausnumeron ja päivämäärän mukaan.

3. Valitse ostos listasta, josta avautuvat Tapahtuman tiedot.

4. Valitse Hyvitä.

5. Näppäile asiakkaalle hyvitettävä summa. Paina sen jälkeen oranssia nappia laskimessa.

6. Hyvitä asiakkaalle ostosumma ja anna kuitti hyvityksestä. Voit lähettää asiakkaalle kuitin myös sähköpostiin. Huomaathan, että hyvityksen voit tehdä joko kortilla tai käteisellä. Kortille hyvittäessä et tarvitse ostoon käytettyä pankkikorttia. Käteismaksua ei ole mahdollista hyvittää kortille.  

Löysitkö etsimäsi vastauksen?