Maksupäätteen parittaminen/käyttöönotto ei onnistu OP Kassassa

Tee alla luetellut toimenpiteet/tarkistukset ja yritä parittamista uudelleen, kuten kuvattu artikkelissa: Maksupääte - perusteet ja käyttö.

Toimenpiteet/tarkistukset:

Varmista, että maksupääte on valmiina Bluetooth paritusta varten - sininen valo vilkkuu nopeasti.

  • Paina maksupäätteen Bluetooth painiketta muutaman sekunnin ajan, kunnes painikkeen sininen valo alkaa vilkkua nopeammin.
  • Mikäli maksupäätteen Bluetooth painikkeen valo ei ala vilkkua (palaa yhtäjaksoisesti tai ei pala lainkaan) kokeile maksupäätteen resetoimista tai tehdasasetusten palauttamista.
  • Mikäli sininen valo vilkkuu, mutta maksupäätteen parittaminen ei onnistu, niin laita iPadin Asetuksista Bluetooth kytkin pois päältä ja takaisin päälle.
  • Mikäli parittaminen ei edelleenkään onnistu, niin käynnistä OP Kassa sovellus uudestaan.
  • Mikäli parittaminen ei edelleenkään onnistu, niin käynnistä maksupääte ja iPad uudestaan.
  • Tarkista onko iPadille saatavissa uudempaa käyttöjärjestelmäversiota.
  • Mikäli Miura ei yhdisty yrityksestä huolimatta, voit käydä unohtamassa Miuran bluetooth parituksen iPadin asetukista ja koittaa Miuran yhdistämistä seuraavien ohjeiden mukaisesti:
  • 1) Mene iPadin asetuksiin ja bluetooth kohtaan. 

2) Etsi Miura listasta ja paina oikealta sinisen "i"kohdalta. Tämän jälkeen valitkaa "unohda tämä laite" 

3) Mene OP Kassa sovellukseen ja "hallinta" osioon. Valitkaa "laitehallinta". 

4) Mikäli Miura on vielä vihreänä listassa, valitkaa se ja poistakaa se käytöstä oikealta ylhäältä "poista käytöstä"  napista. 

5) Laittakaa bluetooth yhteys Miurasta päälle. Sinisen valon tulee vilkkua hyvin nopeasti. Joskus bluetooth painiketta voi joutua painamaan useamman sekunnin ennen kuin yhteys on päällä. 

6) Tämän jälkeen voitte kokeilla yhdistää Miuran OP Kassan laitehallinan kautta "yhdistä" napista.  

7) Miuran pitäisi tulla näkyviin "valitse lisälaite" kohtaan. Valitse se ja valitse "muodosta pari" 

8) Tämän jälkeen Miuraan pitäisi tulla näkyviin hyväksymispyyntö. Hyväksy yhdistäminen painamalla Miurasta hyväksymispainiketta. 

Maksupäätteessä näkyy teksti "TAMPERED"

Maksupäätteessä on turvajärjestelmä, joka havaitsee mahdolliset maksupäätteen peukalointiyritykset. Turvajärjestelmä aktivoituu esimerkiksi kun joku yrittää aukaista maksupäätteen tai mahdollisesti jos maksupääte on pudonnut lattialle. 

Turvajärjestelmän aktivoiduttua näytössä lukee "TAMPERED" ja maksupääte lakkaa toimimasta. Ota yhteys OP Kassan asiakaspalveluun, niin toimitamme sinulle uuden maksupäätteen ensi tilassa.

Maksupäätteen, jossa lukee "TAMPERED" voit lähettää osoitteeseen:

Asiakaspalautustunnus 611501
Ingram Micro Mobility Oy
OP-palautus
Vitikka 1 G, ovet 8-11
02630 Espoo

Löysitkö etsimäsi vastauksen?