Tuotetietojen synkronointi on Shopify - OP Kassa integraatioon tärkeimpiä osa-alueita. Kun integraatio laitetaan päälle, integraatio lataa ensin kaikki tuotetiedot integraatiosuunnan mukaisesti. 

Jos kahdella tai useammalla tuotteen variaatiolla on sama SKU, jälkimmäinen jää virheeseen. Jos kahdella samalla tuotteella on sama SKU, OP Kassa lisää SKU:n . Shopifyn hallintasovelluksen virhenäytöstä näet tuotteet, jotka eivät ole päivittyneet OP Kassan suuntaan.

Tuotteiden sykronoinnista on hyvä tietää seuraavat asiat:

  1. SKU on tuote- ja varianttitasolla uniikkitietokenttä OP Kassan tietokannassa
  2. SKU ei ole uniikkitieto Shopifyssä.
  3. Jos yhdellä tai useammalla tuotteella tai variantilla on sama SKU Shopifyssä, ko. tuotteen / variantin päivitys OP Kassaan epäonnistuu.

Katso linkin takaa löytyvästä taulukosta, miten Shopifyn tuotetiedot viedään OP Kassaan.

Tuotevariaatioiden käsittely OP Kassan ja Shopifyn kesken eroavat hieman ja niistä on hyvä tunnistaa nämä asiat:

  1. OP Kassan tuotevaihtoehdot ja niiden arvolistat ovat globaaleja. Integraatio tekee tuotevaihtoehtolistat OP Kassaan tuotevaihtoehdon nimen perusteella (esim. koko ja sen arvot S,M,L).
  2. Variaatioiden järjestystä ylläpidetään samana molemmissa järjestelmissä.
  3. Varianttien SKU on myös uniikki tieto OP Kassassa.
  4. Shopifyssä variantilla voi olla vain yksi kuva, mutta OP Kassassa niitä voi olla useampia.

Mitta- ja painotietoja pääsee muokkaamaan oman editorin kautta, koska ne eivät ole Shopifyssa osa tuotteen perustietoa.

Löysitkö etsimäsi vastauksen?