Toimituksen luonti tapahtuu klikkaamalla “Luo toimitus”-nappia. Voit tehdä yhdestä tilauksesta yhden tai useamman toimituksen.

HUOM. Jos toimitus on myöhässä, ilmoita siitä asiakkaalle. Tämän voit tehdä kohdasta “Lisää toimintoja” -> “ilmoita myöhästymisestä”:

Tämän jälkeen voit  valita avautuvasta ikkunasta, mitkä tilauksen rivit ovat myöhässä sekä antaa niille uuden toimituspäivän. 

Kun olet valmis toimittamaan tuotteita, klikkaa “Luo toimitus”. Voit valita avautuvasta ikkunasta, mitkä tilausrivit olet lisäämässä kyseiseen toimitukseen. Oletuksena ikkunaan tulevat kaikki tilausrivit, mutta laittamalla määrän 0:ksi, voit tiputtaa jotkut rivit toiseen toimitukseen.

Tämän jälkeen voit tulostaa toimitukselle lähetyslistan ja lisätä sen asiakkaalle menevään pakettiin. Jos käytät OP lähetettä, sen on oltava mukana lähetyksessä. 

Lähetyslistaa voit käyttää myös keräilyyn, jos tulostat sen ennen toimituksen tekemistä. Silloin siinä näkyvät kaikki tuotteet.

Seuranta- ja palautustunnus 

Kun toimitus on merkitty järjestelmään, sille pitää merkitä myös seuranta- ja palautustunnus.  Lisää tunnus klikkaamalla “Lisää seurantatunnus” toimituksen kohdalla:

HUOM. Tilaus siirtyy “Toimitettu”-tilaan vasta, kun tilauksen kaikki rivit on toimitettu ja kaikille toimituksille on merkitty seurantatunnus. Seurantatunnuksen merkitseminen on pakollista.

Kun tilauksen kaikki rivit on toimitettu, “Odottavat tuotteet” -osio poistuu näkyvistä ja tilauksella näkyvät rivien toimitukset omissa laatikoissaan.

Löysitkö etsimäsi vastauksen?