Jotta voit lisätä tuotteita myyntiin Stockmann.com:iin OP Kassan kautta, sinun tulee aktivoida Stockmann.com-lisäosa. Lisäosan aktivointi tapahtuu OP Kassan hallintapaneelista kohdasta Hallinta -> Laajennukset.

Lisäosan käyttöönoton yhteydessä syötät ikkunaan Stockmannilta saadun kauppiastunnuksen. Sen lisäksi syötät myös muita toimituksiin liittyviä tietoja. Näitä voit muokata myöhemmin. Huomaathan, että tietojen on oltava syötettynä oikein ennen kuin aloitat myynnin. Muuten asiakkaasi ei voi tilata tuotteita.

HUOM. Voit syöttää OP Kassaan tuotteita lisäosan käyttöönoton jälkeen, mutta älä merkitse tuotteita Stockmann.com-myyntipaikkaan ennen kuin olet saanut siihen luvan Stockmannin Digital Partners -tiimiltä.

Syötä tiedot näin

  • Kauppiastunnus = Stockmannin antama kauppiastunnus
  • Sopimustunnus = Sinun ja kuljetusyhtiösi sopimustunnus. Tunnus näytetään lähetteen palautusilmoituksella, jotta asiakas voi palauttaa paketin käyttämällä palautustunnustasi. Tähän voit syöttää useamman sopimustunnuksen, jos sinulla on sopimus useamman kuljetusyhtiön kanssa. Voit silloin merkitä ne pilkulla erottaen, esim. näin: POSTI 1234, DHL 32323.
  • Asiakaspalvelun yhteystiedot = Tiedot kerätään Stockmannin kumppanisivuille, jotka näkyvät stockmann.com:ssa.

Varastotiedot

Syötä varastosi tiedot osoitteineen. Palautuksia varten voit syöttää erilliset tiedot. Määrittele lisäksi varaston käsittelyaika ja aukioloajat. Tietoja käytetään hyväksi toimitusaikojen laskennassa, eivätkä ne näy asiakkaalle.

Käsittelyaika tarkoittaa aikaa, joka kauppiaalla kuluu tilauksen saapumisesta tilauksen luovuttamiseen kuljetusyhtiölle. Oletuksena on, että tuotetta on varastossa tilaushetkellä. Ajan yksikkö on tunti.

Varaston aukioloaika tarkoittaa päivittäisiä kellonaikoja, joina varastolla kerätään tilauksia.

Esimerkki: tilauksen syntymisaika on klo 15.50 perjantaina. Kauppiaan varasto menee klo 16.00 kiinni ja aukeaa maanantaina klo 7.00. Varaston käsittelyaika on 8 tuntia.

Asiakkaalle näytettävä toimitusaika huomioi, että luovutus kuljetusyritykselle tapahtuu vasta maanantaina. Jos asiakas on valinnut kaupassa toimitustavan, joka kestää 1–2 päivää, näytetään asiakkaalle perjantaina kassalla toimitusaikaa 3–4 päivää.

Toimitustiedot


Viimeisessä vaiheessa valitset niin noutopiste- kuin kotiinkuljetustoimitustavat. Näiden asetusten perusteella asiakkaallesi näytetään mahdolliset toimitustavat Stockmann.com:ssa. Kun asiakas on valinnut tuotteesi ostoskoriin ja menee kassalle, hänelle näkyvat vain ne toimitustavat, jotka olet tässä valinnut.

  • Noutopistevalinnat: Tässä valitset, mitkä noutopistetoimitustavat ja lisäpalvelut ovat käytössä. Noustopistevalinnoista voit valita yhden tai kaikki, ja valinnat menevät Stockmannin määräämillä hinnoilla.
  • Kotiinkuljetusvalinnat: Tässä valitset, mikä kotiinkuljetustapa on käytössä. Poikkeuksena noutopistevalintoihin voit asettaa kotiinkuljetuksen myyntihinnan asiakkaalle, ja saat tämän hinnan itsellesi. HUOM. Voit valita vain yhden palveluntarjoajan kotiinkuljetuspalveluita tai olla käyttämättä niitä kokonaan.

Pääset muokkaamaan valintoja kohdasta Hallinta -> Laajennukset -> Stockmann.com lisäosa. Huomaathan, että muuttaessasi jo tehtyjä valintoja, muutokset eivät tule näkyviin reaaliajassa. 

Voit myös lopettaa integraation käytön tästä näkymästä.

Löysitkö etsimäsi vastauksen?