Integraatiosovelluksen tuotteiden yhdistämisessä OP Kassan ja Shopifyn välillä on seuraavat säännöt:

  1. SKU on tuote- ja varianttitasolla uniikkitietokenttä OP Kassan tietokannassa
  2. SKU ei ole uniikkitieto Shopifyssä.
  3. Jos yhdellä tai useammalla tuotteella tai variantilla on sama SKU Shopifyssä, ko. tuotteen / variantin päivitys OP Kassaan epäonnistuu.
  4. Kun integraatiosovellus käynnistyy, se lataa ensin kaikki tuotteet OP Kassasta Shopifyhyn. Sen jälkeen se alkaa päivittää tuotteita OP Kassan suuntaan. Jos kahdella tuotteella on sama SKU, jälkimmäinen jää virheeseen. Jos tuotteen useammalla variantilla on sama SKU, koko tuote jää virheeseen. Virhelokista näet tuotteet, jotka eivät ole päivittyneet OP Kassan suuntaan.
  5. Tuotteiden poistojen synkronointi ei ole oletusarvoisesti päällä. Voit halutessasi kytkeä sen päälle Shopifyn hallintakäyttöliittymästä kohdasta "Tuotteiden poiston synkronointi" siirtämällä täpän haluamaasi kohtaan. Erillistä tallennusta ei tarvitse.

6. Ylimyyntiä koskevat seuraavat säännöt:

  • Voit valita Shopifyn puolella tuotevarianttikohtaisesti, mille tuotteelle haluat sallia ylimyynnin verkkokaupassa.
  • OP Kassan asetus "Tuotteella on rajallinen varastosaldo" säätää sekä OP Kassan että Shopifyn puolella sitä, seurataanko saldoja vai ei. Asetuksen voi säätää ainoastaan OP Kassan puolelta, paitsi tuotetta perustaessa.
  • Shopifyn asetus "Allow customers to purchase this product when it's out of stock" on itsenäinen. Jos asetus on valittuna, Kassa sallii tilausten vastaanotossa myynnin yli saldomäärän.

 
Synkkauksessa tapahtuneet virheet löydät Shopify-Appin virhelokista, joka löytyy App-sivuilta Shopifyn hallinnasta.

Löysitkö etsimäsi vastauksen?