OP Kassa tarjoaa valmiin integraation OP Kassa -sovelluksen ja Shopify-verkkokauppa-alustan välillä. Lue ohjeet integraation käyttöönottoon täältä.

Integraatio on rakennettu lähes reaaliaikaiseksi, jolloin tuote-, varasto- ja tilaustiedot pysyvät ajan tasalla järjestelmien välillä. Tietojen päivityksissä järjestelmien välillä voi olla 1–3 minuutin viive.

Seuraavat asiat on hyvä huomioida integraation osalta:

  • Integraation toimintaperiaatteisiin on mahdollista vaikuttaa asetuksilla. Käy asetukset huolellisesti läpi ja valitse ne synkronointitavat, jotka tukevat sinun tapaasi käyttää verkkokauppaa ja OP Kassaa.
  • Tietojen päivityksissä eri järjestelmien välillä voi olla muutaman minuutin viive. Muista tarkistaa virhetilanteiden lista Shopifyn integraatiosovelluksen hallintanäkymästä, jos epäilet virhettä integraatiossa.
  • Tuotetiedoissa SKU on pakollinen ja yksilöivä arvo OP Kassassa, mutta Shopifyssä se EI ole. Tämä voi aiheuttaa virhetilanteita tai SKU:n muuttumisen, kun tuotetietoja synkronoidaan Shopifysta OP Kassaan. Lue lisää Tuotetiedon synkronointiosiosta täältä.
  • Jos haluat tehdä verkkokaupassasi ylimyyntiä, voit valita Shopifyssä varianttikohtaisesti, mille tuotteelle haluat sallia ylimyynnin. Lue lisää täältä
  • Jos olet tehnyt Shopify-verkkokauppaasi tuoteryhmittelyitä (collections), ryhmittelyt eivät siirry OP Kassaan. Samoin OP Kassan tuoteryhmät eivät siirry Shopifyyn.
  • Shopifystä tulevat verkkokauppatilaukset pitää käsitellä ja merkitä toimitetuksi Shopifyssä. Sen tietoja voi vain katsella OP Kassasta.
Löysitkö etsimäsi vastauksen?